Get Adobe Flash player

Designed by Joomla! Slider



facebook

Rekrutacja 2021/22
Kontakt z nami

Młodzieżowy Dom Kultury
im. Oskara Kolberga

ul. Partyzantów 17
22 - 200 Włodawa

tel. 82 5726531,
faks 82 5726532,


e-mail:

dyrektor

sekretariat

administrator

Konto Rady Rodziców

Młodzieżowego Domu Kultury
we Włodawie

nr 22 8042 0006 2001 0000 0853 0001

w Banku Spółdzielczym w Parczewie

Oddział we Włodawie

 

informacja o opłatach na rok szkolny 2020/21

postheadericon Taniec współczesny i balet

Propozycja zajęć dla grupy Szpagaciki na tydzień

od 4 do 7 maja 2021 r.


Drodzy tancerze. Sięgnijmy do polskiego repertuaru, myślę, że tą piosenkę Cleo dobrze znacie. Zatem spróbujmy zaśpiewać i zatańczyć.
https://www.youtube.com/watch?v=mieKLPWnyBA

Pozdrawiam serdecznie

Renata Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą buy priligy online mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Propozycja zajęć dla grupy Szpagaciki na tydzień

od 26 do 30 kwietnia 2021 r.

Drodzy tancerze. A może trochę latynoskich rytmów. Zobaczcie jaka prosta jest ta choreografia! To co spróbujemy?

https://www.youtube.com/watch?v=Rlk5tfCYgS4

Pozdrawiam serdecznie

Renata Jakimiuk
Wszystk buy kamagra online ie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Propozycja zajęć tanecznych na tydzień

od 19 kwietnia do 23 kwietnia 2021 r.

Drodzy tancerze,
Bardzo dawno nie sięgaliśmy do podstaw, czyli do lekcji baletu. Jeśli już nieco ta technika taneczna zakurzyła się w waszych głowach, to mam propozycję zajęć, która Wam przypomni co to jest balet i nieco rozrusza.

Zajrzyjcie: https://www.youtube.com/watch?v=1EJ0dHpzeoI

Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk
Wszystkie buy levitra pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Propozycja zajęć tanecznych na tydzień
od 12 kwietnia do 16 kwietnia 2021 r.

Drodzy tancerze w zeszłym tygodniu poznaliście definicję Flash Moba, a w tym tygodniu zaproszę Was do opanowania kilku prostych kroków
https://www.youtube.com/watch?v=b7X3ezCOgw8

Propozycja zajęć tanecznych

od 29 marca do 9 kwietnia 2021 r.

A co to jest flash mob? (ang. dosł. błyskawiczny tłum ) – określenie, którym przyjęło się nazywać sztuczny tłum ludzi gromadzących się niespodziewanie w miejscu publicznym w celu przeprowadzenia krótkotrwałego zdarzenia, zazwyczaj zaskakującego dla przypadkowych świadków. W akcji uczestniczą nieznani sobie ludzie znający jedynie jej termin i planowane działanie. Zazwyczaj akcje takie organizowane są za pośrednictwem Internetu.

Pomysł zorganizowania flash mobów narodził się w Nowym Yorku pierwszą akcję tego typu zaplanowała na początku 2003 roku osoba lub organizacja określająca się jako Mob Project. Zabawa polegała na zgromadzeniu się w sklepie Macy's i dopytywaniu się sprzedawców o dywanik miłości dla komuny. Kolejne akcje polegały na oddawaniu pokłonów ogromnej figurce pluszowego dinozaura ustawionej w jednym ze sklepów z zabawkami na Times Square, klaskaniu wewnątrz ekskluzywnego hotelu albo obserwacji fikcyjnego przedstawienia. Uczestniczyły w niej setki osób. Pomysł na flash mob szybko rozpowszechnił się w innych miejscach świata, także w Polsce W pierwszą rocznicę powstania ruchu flash mob odbył się tak zwany Drugi Globalny Flash Mob, którego scenariusz nawiązywał do nowojorskiego dywanika miłości dla komuny.
Wyróżniamy kilka rodzajów flash mobów. W każdym z nich najważniejszą ideą jest zabawa. Teoretycznie, drugim pod względem ważności elementem jest spontaniczność działania. Jednak flash moby taneczne nie podlegają tej zasadzie. Spowodowane jest to tym, iż nie jest możliwe zatańczenie jednakowego układu przez wszystkich uczestników i zachowanie spontaniczności. Ten typ flash mobów nie ma sensu bez wcześniejszego przygotowania i nauczenia uczestników kroków z układu.

Propozycja zajęć dla grupy Szpagaciki na tydzień

od 22 do 28 marca 2021 r.

Drodzy tancerze. Proponuję na ten tydzień taneczną rozgrzewkę i proste kroki z techniki tańca nowoczesnego

https://www.youtube.com/watch?v=IDkU9z95f6E

Propozycja zajęć dla grupy Szpagaciki na tydzień

od 15 do 21 marca 2021 r.

Drodzy tancerze a tuż przed świętami, trochę rozciągania. Mam nadzieję, że pomagacie rodzicom w przedświątecznych porządkach, więc dobry skłon do przodu przyda się np. w posprzątaniu podłogi z zalegających tam zabawek i ubrań :-)

https://www.youtube.com/watch?v=TeLIWjwN_8k

Propozycja zajęć dla grupy Szpagaciki na tydzień

od 8 do 14 marca 2021 r.

Kochani tancerze,
a na ten tydzień technika tańca nowoczesnego, może Wam się spodoba

https://www.youtube.com/watch?v=JT56oRaX134

Propozycja zajęć dla grupy Szpagaciki na tydzień

od 1 do 7 marca 2021 r.

Shuffle Dance - to doskonały sposób na ćwiczenie koordynacji nóg, zatem popatrzcie i spróbujcie

https://www.youtube.com/watch?v=DHH9FtPmi64

Propozycja zajęć dla grupy Szpagaciki na tydzień

od 22 do 28 lutego 2021 r.

Drodzy tancerze, miesiąc luty zakończmy hip hopowo, więc proponuję lekcję hip hopu

https://www.youtube.com/watch?v=Gu1UwBjVVKA

Propozycja zajęć dla grupy Szpagaciki na tydzień

od 15 do 21 lutego 2021 r.

Drodzy tancerze,
dość już w tym miesiącu teorii, wstańmy z krzeseł i spróbujmy się nauczyć kilku kroków hip hopowych, w linku poniżej proponuję bardzo dobrą rozgrzewkę hip hopową i całkiem niezłą etiudę

https://www.youtube.com/watch?v=Z0UaGLf1NLk

Propozycja zajęć dla grupy Szpagaciki na tydzień

od 08 do 14 lutego 2021 r.

Drodzy tancerze,
wracając do kultury hip hopowej, to nie jest to tylko taniec ale również muzyka. A wiecie co to jesst rapowanie?

Rapowanie (znane też jako emceeing, MCing lub po prostu rymowanie) to „wypowiadanie lub rytmiczne recytowanie rymujących się słów przy mocnym akompaniamencie". Zazwyczaj składają się na nie złożone gry słowne, szybka „nawijka" i wykorzystanie ulicznego slangu, którego część przynależy wyłącznie do kultury hip-hopowej. Rapowanie wykonywane jest do bitu, który może być stworzony przez DJa albo bitbokersa. Rapować można również bez akompaniamentu.

Składniki rapu to treść, flow („płynięcie" po bicie, na które składają się rytm i rymy) oraz nawijka.

Użycie słowa „rap" do opisu szybkiej, slangowej mowy i błyskotliwej riposty datuje się na długo przed powstaniem tej formy muzycznej. MCing to forma ekspresji obecna w antycznej kulturze afrykańskiej oraz tradycji oralnej. W historii społeczności afroamerykańskiej werbalne akrobacje oraz potyczki z udziałem rymów cieszyły się dużą popularnością.
Na pewno widzieliście też grafitti, jest ono częścią kultury hip hopowej.

Graffiti jest uznawane za ekspresję wizualną tej muzyki. Jego powszechne tworzenie wywodzi się z lat sześćdziesiątych XX w., kiedy to gangi, takie jak Savage Skulls, La Familia czy Savage Nomads, stosowały go do oznaczania swojego terytorium.

Jedną z najpopularniejszych form graffiti jest tagowanie. „Tag" oznacza w języku angielskim „metkę", element firmujący dany produkt. Tag to prosty podpis, wykonywany za pomocą markera bądź farby w sprayu. Ma wygląd pojedynczej kreski o powyginanym kształcie. Tag może być wykorzystany do oznakowania swojej pracy bądź też jako osobna forma twórczości. Stosuje się go do znakowania terenu, zaznaczenia swojej obecności w danym miejscu. O wartości danego tagu decyduje jego styl oraz miejsce, w którym jest umieszczony – im bardziej niebezpieczne, tym lepiej.

Tagowanie wywodzi się z Filadelfii i Nowego Jorku, a obecnie można je spotkać na całym świecie. Znakowanie własności publicznej oraz prywatnej innych osób bez ich zgody może być uznane za wandalizm, a tagującemu grozi aresztowanie i kara pozbawienia wolności. W kulturze hip-hopowej tagowanie budynków, pociągów, mostów i innych obiektów uznawane jest za sztukę, a same tagi są częścią złożonego systemu symboli z własnymi kodami społecznymi i zasadami subkultury. Niektóre przykłady tej sztuki są prawnie chronione i ich usuwanie jest nielegalne.

Propozycja zajęć dla grupy Szpagaciki na tydzień

od 01 do 07 lutego 2021 r.

Drodzy tancerze,
było już o tańcu nowoczesnym i współczesnym, a na ten tydzień dwie garści informacji o hip hopie, który to termin jest baaaardzo szeroki.
Hip hop to miejsca kultura, powstała w afroamerykańskich społecznościach w Nowym Jorku w latach siedemdziesiątych XX wieku. Zapoczątkowana została w południowej części Bronxu. Początkowo miała służyć terapii młodzieży i przyczyniała się do zapobiegania wojen gangów. Nazwa hip-hop jest połączeniem dwóch slangowych określeń – „hip" (znaczącego „teraźniejszy", „obecny", „świadomy", „dobrze poinformowany", „modny", „popularny"; dosłownie też „biodro") i „hop" oznaczającego specyficzny styl poruszania się, podskoki, taniec.

Keith „Cowboy" Wiggins, członek grupy hip hopowej, wymyślił termin hip-hop w 1978 podczas przedrzeźniania kolegi, który dołączył do amerykańskiej armii, scatując (scat - dźwiękonaśladowczy sposób śpiewania, charakteryzujący wokalistykę jazzową, polegający na naśladowaniu odgłosów instrumentów oraz zastąpienia tekstu onomatopejami słowopodobnymi), słowa „hip/hop/hip/hop" w sposób, który przedrzeźniał rytm marszu żołnierzy. Później Cowboy wprowadził to wyrażenie do własnych występów. Pierwotnie termin „hip hoppers" miał pejoratywny wydźwięk, ale niedługo zaczął być identyfikowany z powstająca kulturą.

W 1979 roku grupa The Sugarhill Gang wydała utwór uznawany za jeden z pierwszych kawałków rapowych – Rapper's Delight. Rozpoczyna się on słowami „I said a hip hop. The hippie, the hippie. To the hip hop. And you don't stop", co przyjęto później za jeden ze źródłosłowów terminu hip-hop.

Inne źródła podają, że nazwa wzięła się od hasła wykrzykiwanego przez ulicznych tancerzy: „Hip Hop, Don't Stop!"
B-boying to rodzaj tańca, wymyślony przez członków kultury hip-hop, wymagający dobrych predyspozycji fizycznych, kondycji oraz dobrego poczucia rytmu. Osoba tańcząca breakdance to b-boy/biboj (mężczyzna) lub b-girl/bigerl (kobieta). Jest to skrót od słowa break-boy/breakdance-boy. Występują w nim tak zwane „bitwy" (ang. battles, w slangu polskim batelki) polegające na publicznym prezentowaniu swoich zdolności tanecznych w celu ukazania swojej wyższości nad przeciwnikiem.

Propozycja zajęć dla grupy Szpagaciki na tydzień

od 25 do 31 stycznia 2021 r.

Witajcie moi drodzy,
w zeszłym tygodniu dowiedzieliście się co to jest taniec nowoczesny, a dziś pora na taniec współczesny.

Taniec współczesny – taniec oparty na idei baletu, pozbawiony jednak jego sztywnych zasad, w szczególności kładzie nacisk na pokazanie emocji tancerza, który tańcząc układ, stara się opowiedzieć odbiorcy pewną historię poprzez ruchy charakterystyczne dla rodzaju tej opowieści. Taniec współczesny jest bardzo luźną formą tańca, to znaczy, że nie ma ograniczeń tak, jak w balecie, co do ustawienia ciała – tutaj tancerz ma ogromną dowolność w kreowaniu ruchu, wykorzystywany jest tu ciężar ciała, grawitacja, oddech itp. W latach 70. XX wieku za sprawą Piny Bausch powstał teatr tańca, opierający się o technikę tańca współczesnego.
Na zajęciach z techniki tańca współczesnego spotkasz się z problemem współdziałania z siłą grawitacji, zawieszeniem ruchu,czyli balansowaniem między stanem równowagi a upadkiem, izolacją ruchu poszczególnych części ciała, wykorzystywaniem różnych płaszczyzn, kierunków i dynamiki. Skupimy się na ruchu powodowanym impulsami ze środkowej i peryferyjnej części ciała i współpracą z podłogą, która w rzeczywistość jest naszym wrogiem, bo nikt nie lubi na nią upadać. Nauczymy się ją oswajać, a z
biegiem czasu współpracować.

Propozycja zajęć dla grupy Szpagaciki na tydzień

od 18 do 24 stycznia 2021 r.

Drodzy tancerze, a dziś trochę teorii. Czym się różni taniec nowoczesny od współczesnego? W tym tygodniu przytoczę Wam definicje tańca nowoczesnego i jego krótką historię. A zatem przeczytajcie ...

Taniec nowoczesny jest niezwykle widowiskowy i coraz bardziej popularny. Możemy go oglądać na turniejach tanecznych i podczas talent show w telewizji, kiedy to grupy tancerzy pokazują na scenie swoje umiejętności. Co powoduje, że ten rodzaj tańca cieszy się takim zainteresowaniem?

W dużej mierze dzieje się to za sprawą kroków i figur tańca nowoczesnego, które zaczerpnięte zostały w wielu innych rodzajów tanecznych. Dzięki temu taniec ten jest niezwykle uniwersalny, różnorodny oraz wszechstronny.

Taniec nowoczesny jest połączeniem różnych stylów tanecznych takich jak: hip-hop, jazz, funky jazz, disco dance, dancehall, breakdance. Właściwie nie ma jednoznacznej definicji tańca nowoczesnego, ponieważ jest to zarówno grupa różnych stylów tanecznych, jak i osobny taniec, które te style łączy w jedno.

Taniec nowoczesny, jako osobny styl taneczny, wybierany jest zazwyczaj przez najmłodszych w szkołach i przedszkolach, ponieważ zajęcia z tego rodzaju tańca są bardzo uniwersalne i różnorodne. To sprawia, że taniec nowoczesny jest doskonałym początkiem przygody z tą aktywnością fizyczną - ucząc się tego stylu mamy możliwość obcowania z kilkoma lub nawet kilkunastoma różnymi rodzajami tańca nowoczesnego.

Historia tańca nowoczesnego sięga początku XX wieku. W 1915 roku amerykańskie małżeństwo Ruth Saint Denis i Ted Shawn założyli pierwszą szkołę tańca nowoczesnego „Denishawn". Style taneczne, które wówczas propagowali na swoich zajęciach wywodziły się z tańców wschodnich i afroamerykańskich, nie brakowało w nich także nowoczesnych technik tańca pochodzących z baletu i gimnastyki artystycznej.

Widowiska taneczne, z którymi szkoła „Denishawn" jeździła po całych Stanach Zjednoczonych były przedstawiane w wielu różnych stylach tanecznych, np. chińskim, greckim, indiańskim, hinduskim, a nawet w rzadkim stylu tanecznych wywodzącym się z terenów perskich.

W 1942 roku Ted Shawn, po rozstaniu ze swoją żoną, założył Akademię Tańca oraz swój teatr w Jacob's Pillow, w których dalej rozwijał taniec nowoczesny i poszerzał jego definicję o co raz to więcej technik, połączeń i rodzajów ruchu. Spod oka Teda Shawna wyszła trójka najbardziej znanych i cenionych tancerzy tańca nowoczesnego: Mathy Graham, Charles Weidman oraz Doris Humphrey.

 Propozycja zajęć tanecznych na tydzień

od 14 do 18 grudnia 2020 r. 

 

Drodzy aktorzy i tancerze.
Zbliżają się święta :-), pewnie będziecie pomagać Waszym rodzicom w ich przygotowaniu (już czuję ten fantastyczny zapach wypieków). Jest takie przedstawienie baletowe, które tematyką nawiązuje do świąt Bożego Narodzenia i zarówno aktorzy jak i tancerze znajdą tam wiele cennych lekcji dla siebie. To .... Dziadek do orzechów. Libretto napisał : Marius Petipa według opowiadania Dziadek do orzechów Ernsta Theodora Amadeusa Hoffmanna. Muzykę skomponował Piotr Czajkowski, a choreografię stworzył Lew Iwanow. Premiera odbyła się w Petersburgu w Teatrze Maryjskim 18 grudnia 1892 roku.
Przybliżę Wam teraz libretto.

Akt I
Przyjęcie w domu Radcy
W domu Radcy trwają przygotowania do bożonarodzeniowego przyjęcia. W salonie, chwilowo niedostępnym dla dzieci, znajduje się pięknie ubrana choinka. Stopniowo pojawiają się zaproszeni goście. Mała Klara marzy o tym, by dorosnąć i dostawać kwiaty od narzeczonego, tak jak jej siostra. Już są wszyscy, zatem otwarto salon. Ukazuje się choinka i złożone pod nią prezenty. Wśród przybyłych obecny jest ojciec chrzestny Klary Drosselmeyer i jemu przypada rola rozdania prezentów. Jako ostatni, pod choinką zostaje Dziadek do Orzechów. Ten ostatni prezent nie budzi zachwytu wśród dzieci i dorosłych, tylko Klara jest nim zauroczona. Odkłada na bok lalkę i przytula niechcianego przez innych Dziadka. Przyjęcie trwa, wszyscy doskonale się bawią, tylko Fred dokucza Klarze i psuje Dziadka do Orzechów. Na szczęście Drosselmeyer potrafi naprawić zabawkę. Po zakończonym przyjęciu goście rozchodzą się do domów, a Klara przytulając Dziadka do Orzechów zasypia w fotelu.
Sen
We śnie Klara widzi pokojówki, matkę, babcię i dziadka w dziwnych przebraniach. Zza choinki wychodzą myszy. Akcja wkracza w baśniowy klimat. Choinka rośnie, Klara dorośleje a zabawka ożywa. Dziadek do Orzechów dowodzi zabawkowymi żołnierzami, walcząc z myszami. Wojsko używa armaty i z pomocą Klary, zwyciężają myszy. Dziadek do Orzechów zamienia się w Księcia, a Klara w Księżniczkę. Razem podążają do Krainy Słodyczy.

Akt II
W Krainie Słodyczy
Księżniczka Klara wraz z Księciem wędrują przez Krainę Słodyczy. Napotykane postacie są ożywiane przez Drosselmeyera. Wędrówce towarzyszy muzyka, a poszczególne postacie wykonują uroczyste tańce. W całej krainie trwa święto z okazji przybycia Książęcej Pary. Klara z Księciem wędrują przez Cukrową Łąkę, przechodzą przez Bramę Łakomczuchów, trafiają do Gwiazdkowego Lasu. Płyną przez Jezioro Róż łódką ciągniętą przez delfiny do Konfiturowego Gaju. Dalej wędrują do Cukierkowa – stolicy Cukierkowej Krainy, w której znajduje się Marcepanowy Pałac. W cukierkowym świecie wszystko cudownie i słodko pachnie, wszyscy są weseli. W poszczególnych scenach balet wykonuje tańce charakterystyczne: Taniec wieszczki cukrowej , Taniec hiszpański , Taniec arabski , Taniec chiński , Trepak ( Taniec rosyjski ), Taniec pasterski . Suitę zamyka Walc kwiatów. Zachwycona Klara w końcu jednak budzi się w fotelu z zabawką w ramionach.

Tutaj podaję link do przedstawienia
https://www.youtube.com/watch?v=xtLoaMfinbU

Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 Propozycja zajęć tanecznych na tydzień

od 4 do 11 grudnia 2020 r. 

Drodzy tancerze, chciałabym Was w tym tygodniu jeszcze bardziej zachęcić do wspólnego kolędowania. Ja wiem, że wolicie tańczyć, dlatego też w piątek 11.12.2020 na godzinę 15.00 zaproszę Was do MDK do stworzenia teledysku do jednej z kolęd. A tym czasem podaję tekst na nauczenia i jeszcze raz instrukcję jak wykonać nagranie.

Instrukcja krok po kroku – jak się nagrać • Obejrzyj film z nagraniem piosenki świątecznej, naucz się melodii https://www.youtube.com/watch?v=TO8WN-Y5uqw&feature=emb_logo • Wydrukuj sobie tekst lub wyświetl na monitorze tekst piosenki, oczywiście lepiej by było gdybyś znał (-a) go na pamięć • Nagranie: nagrywaj śpiewając z wzorcowym nagraniem ( tym do którego link dostałeś) – w słuchawkach, nagrywasz wiec TYLKO swój głos (to ułatwi złożenie wszystkich głosów w całość w jednym tempie). • nagranie audio (dokonane dyktafonem telefonu komórkowego lub rejestratorem głosu w komputerze) wysyłasz pod adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. • wysyłając nagranie – dołącz swoje zdjęcie z jakimś elementem świątecznym, może czapka Mikołaja, kolczyki świąteczne, rogi renifera... a może w tle choinka? • Na nagrania audio czekamy do 10 grudnia 2020 r. • Efekt naszej wspólnej pracy będzie publikowany na stronie MDK i FB

Na szybach maluje mróz,

Srebrzyste i białe kwiaty,

Dla biednych i dla bogatych,

Mróz kwiaty prosto z nieba zniósł

Za oknem wicher i chłód,

Strach myśleć co by też było,

Gdyby Nam tę naszą miłość

Bóg zmienił w lodowaty lód

Biały płot cały sad biały,

W puszystej bieli świat,

W bieli Ty, w bieli anieli

Śnieg z nieba na ziemię spadł

Biały płot cały sad biały,

W puszystej bieli świat,

W bieli Ty,w bieli anieli

Śnieg z nieba na ziemię spadł

Biały, biały śnieg, do tramwaju wbiegł

Za Twój kołnierz wpadł,i całkiem zbladł,

Biały,biały śnieg,biały cały świat

Z nieba,z nieba śnieg,na Ziemię spadł

Zazgrzytał,soplami mróz

I strasznie rozśmieszył dzieci

Bo zaraz gwiazdy zaświecił

Mróz gwiazdy prosto z nieba zniósł

Za oknem zimowy dzień,

Strach myśleć co by też było,

Gdyby na tę naszą miłość

Padł gońca lodowaty cień

Biały płot cały sad biały,

W puszystej bieli świat,

W bieli Ty,w bieli anieli

Śnieg z nieba na ziemię spadł

Biały płot cały sad biały,

W puszystej bieli świat,

W bieli Ty,w bieli anieli

Śnieg z nieba na ziemię spadł

W tak radosny czas,

bez miar bożych łask

Gdy zapłonął w Nas

Choinki blask

Biały,biały śnieg

Biały cały świat,

Z nieba,z nieba śnieg

Na ziemię spadł

W tak radosny czas,

bez miar bożych łask

Gdy zapłonął w Nas

Choinki blask

Biały,biały śnieg

Biały cały świat,

Z nieba,z nieba śnieg

Na ziemię spadł

Biały płot cały sad biały,

W puszystej bieli świat,

W bieli Ty,w bieli anieli

Śnieg z nieba na ziemię spadł

Biały płot cały sad biały,

W puszystej bieli świat,

W bieli Ty,w bieli anieli

Śnieg z nieba na ziemię spadł

W tak radosny czas,

bez miar bożych łask

Gdy zapłonął w Nas

Choinki blask

Biały,biały śnieg

Biały cały świat,

Z nieba,z nieba śnieg

Na ziemię spadł

Autor tekstu: Piotr Rubik

Pozdrawiam serdecznie

Renata Jakimiuk

Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Propozycja zajęć tanecznych na tydzień

od 30 listopada do 4 grudnia 2020 r.

 

       Drodzy tancerze
A może dziś trochę zajęć kondycyjnych? Na pewno przyda się Wam oderwanie od komputerów. Nie potrzeba dużo miejsca na lekcję tańca współczesnego. No to co zaczynamy ...
 
I chciałabym Was zachęcić do udziału we wspólnym kolędowaniu
 
instrukcja krok po kroku – jak się nagrać • Obejrzyj film z nagraniem piosenki świątecznej, naucz się melodii https://www.youtube.com/watch?v=TO8WN-Y5uqw&feature=emb_logo • Wydrukuj sobie tekst lub wyświetl na monitorze tekst piosenki, oczywiście lepiej by było gdybyś znał (-a) go na pamięć • Nagranie: nagrywaj śpiewając z wzorcowym nagraniem ( tym do którego link dostałeś) – w słuchawkach, nagrywasz wiec TYLKO swój głos (to ułatwi złożenie wszystkich głosów w całość w jednym tempie). • nagranie audio (dokonane dyktafonem telefonu komórkowego lub rejestratorem głosu w komputerze) wysyłasz pod adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. • wysyłając nagranie – dołącz swoje zdjęcie z jakimś elementem świątecznym, może czapka Mikołaja, kolczyki świąteczne, rogi renifera… a może w tle choinka? • Na nagrania audio czekamy do 10 grudnia 2020 r. • Efekt naszej wspólnej pracy będzie publikowany na stronie MDK i FB
 
Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
 
 
 
 

 Propozycja zajęć tanecznych na tydzień

23-27 listopada 2020 r.

Drodzy tancerze,
zawsze w listopadzie od 24 lat uczestniczyłam w Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca w Lublinie, w tym roku jak większość wydarzeń kulturalnych miałam możliwość obejrzenia spektakli on line. W ramach Przestrzenie Sztuki Lublin wzięłam udziału w międzynarodowej premierze filmu Ohada Naharina pt. "YAG" i cudownego zespołu tancerzy Batsheva Dance Company.
A co to za grupa tancerzy? Batsheva Dance Company jest zawodowym zespołem tanecznym z siedzibą w Tel Aviv, Izrael, założony przez Martha Graham (pamiętacie opowiadałam wam o niej) i baronową Batsheva de Rothschild w 1964 roku. Dziś zespół jest kojarzony z długoletnim dyrektorem i choreografem Ohadem Naharinem (ale o nim innym razem). Niesamowita technika i dynamika ruchu tancerzy jest warta zobaczenia. Polecam spektakl
 
Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 

 Propozycja zajęć tanecznych na tydzień

16-20 listopada 2020 r.

 

Drodzy tancerze,
ostatnio kilka lekcji poświęciliśmy na taniec współczesny, więc na ten tydzień proponuję powrót do tańca klasycznego. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej - Lipczyńskiej w Poznaniu oraz studiów na kierunku pedagogika baletowa Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie - Klaudia Strzelczyk, nagrała godzinną lekcję klasyki. Ja zobaczycie wcale przyda się tylko krzesełko i dosłownie metr kwadratowy wolnego miejsca. To co, zaczynamy?
https://www.youtube.com/watch?v=U-boNOcDfaU

Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 

 

 

 Propozycja zajęć tanecznych na tydzień

9-13 listopada 2020 r.

 

Drodzy tancerze, a czy wiecie, kto to była Martha Graham? - urodzona 11 maja 1894 r., amerykańska tancerka, choreograf i pedagog. Uznawana za jedną z najważniejszych postaci wśród prekursorów współczesnego tańca. Żyła 97 lat.

Zaczęła od obserwacji ruchów własnego ciała. Za podstawę tańca przyjęła effort (dosłownie: wysiłek, ale pojęty szerzej jako źródło ruchu) i ciągłe współdziałanie dwóch naprzemiennych czynników: contraction (skurczenie i sprężenie), które następuje w mięśniach brzucha (ich skurcz) przy równoczesnym rozciąganiu mięśni odcinka lędźwiowego i release (wydłużenie ruchu) mięśni brzucha. Tu sytuacja jest odwrotna i rozciągane są mięśnie brzuszne z jednoczesnym napięciem mięśni lędźwiowo-piersiowych. Stworzyła elewacje, czyli sposób unoszenia korpusu w siadzie i na stojąco. Dużą wagę przywiązywała do oddechu zakładając, że ruch, gest stanowią jego kontynuację, są mu podporządkowane.

Wykorzystała również opozycje upadków ze wstaniem. W technice, jaką stworzyła punktem wyjścia był środek ciała, czyli miednica. Ruch natomiast zawsze musiał wyrażać emocje, uczucia i inne stany człowieka. Wprowadziła swoją terminologię (używaną później na całym świecie): floor work, gdy podłoga stanowiła tzw. drążek dla tancerza, który najczęściej w siadzie lub klęku wykonuje w wolnym tempie rozciąganie uelastyczniając mięśnie; centre work, czyli rozwijanie i odnajdywanie własnego środka ciężkości ciała, którym jest miednica, oraz wzmacnianie kończyn i mięśni pleców; moving in space polegający na koordynacji ruchu w przestrzeni jak również zdobywaniu umiejętności konfrontacji ciała z przestrzenią otaczającą go. Ważną sprawą stała się też dla niej ciągłość ruchów i plastyczna dynamika ciała, traktowanego jako bryła, która może poruszać się nie tylko w pozycji pionowej, lecz także leżącej, klęczącej czy siedzącej. Zalecała taniec boso, do ćwiczeń wkładała obcisły czarny trykot, sięgający do połowy łydki; stał się on ćwiczebnym ubiorem współczesnych tancerzy.

Przy inscenizacji Graham dążyła do wyeksponowania ruchu i oczyszczenia go z wszelkiej zbędnej ornamentyki. Tło stanowiła pusta scena, której przestrzeń organizują nieliczne często rzeźbiarskie, elementy dekoracyjne, jednobarwny horyzont, zmienne światła i kostium współgrający z ruchami tancerzy. W ten sposób powstał atrakcyjny wizualnie, ale dość hermetyczny świat tańca, przeładowanymi podtekstami filozoficznymi, mało czytelny dla przeciętnego, zwłaszcza europejskiego widza. Graham nie była też ulubienicą szerokiej publiczności amerykańskiej; jej pierwsze kompozycje spotkały się z ostrą krytyką.

A w tym wideo znajdziecie przykład techniki Marty Graham https://www.youtube.com/watch?v=FuCbs25LGh0

Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 
 
 
 

 Propozycja zajęć tanecznych na tydzień

2-6 listopada 2020 r.

Drodzy tancerze,
Czy wiecie, że....
Improwizacja taneczna to proces spontanicznego tworzenia ruchu. Rozwój materiału ruchowego jest ułatwiony dzięki różnorodnym twórczym poszukiwaniom, w tym mapowaniu ciała poprzez poziomy, kształt i schemat dynamiki. Improwizacja jest formą swobodną, pozornie nieustrukturyzowaną, mniej surową technicznie i impulsywną, która czerpie inspirację z codziennych praktyk i wpływów tanecznych. Jest to technika ruchu, która jest w stanie przywołać dramatyczne i skłaniające do myślenia treści, a także bardziej skodyfikowane techniki tańca zachodniego, takie jak balet i niezachodnie formy ruchu. Improwizacja taneczna polega nie tylko na tworzeniu nowego ruchu, ale jest również definiowana jako uwolnienie ciała od nawyków ruchowych (patrz Postmodern dance i Judson Dance Theatre ). Tancerz i piosenkarz Michael Jackson połączyli improwizację w obu tych definicjach, twierdząc, że był zainteresowany wykonaniem tańca Billie Jean tylko wtedy, gdyby mógł to zrobić za każdym razem w nowy sposób. Wiele improwizacji koncentruje się na znalezieniu głębszego sposobu zrozumienia skrywanych w inny sposób myśli lub uczuć jednostki. Nacisk na instynktowny, nieprzewidywalny i swobodny ruch, w którym skupia się improwizacja, jest w stanie odkryć autentyczne uczucia i inspiracje. Improwizacja taneczna - https://pl.qaz.wiki/wiki/Dance_improvisation
Improwizacja taneczna to proces spontanicznego tworzenia ruchu. Rozwój materiału ruchowego jest ułatwiony dzięki różnorodnym twórczym poszukiwaniom, w tym mapowaniu ciała poprzez poziomy, kształt i schemat dynamiki. Improwizacja jest formą swobodną, pozornie nieustrukturyzowaną, mniej surową technicznie i impulsywną, która czerpie inspirację z codziennych praktyk i wpływów tanecznych. Jest to technika ruchu, która jest w stanie przywołać dramatyczne i skłaniające do myślenia treści, a także bardziej skodyfikowane techniki tańca zachodniego, takie jak balet i niezachodnie formy ruchu. Improwizacja taneczna polega nie tylko na tworzeniu nowego ruchu, ale jest również definiowana jako uwolnienie ciała od nawyków ruchowych (patrz Postmodern dance i Judson Dance Theatre ). Tancerz i piosenkarz Michael Jackson połączyli improwizację w obu tych definicjach, twierdząc, że był zainteresowany wykonaniem tańca Billie Jean tylko wtedy, gdyby mógł to zrobić za każdym razem w nowy sposób. Wiele improwizacji koncentruje się na znalezieniu głębszego sposobu zrozumienia skrywanych w inny sposób myśli lub uczuć jednostki. Nacisk na instynktowny, nieprzewidywalny i swobodny ruch, w którym skupia się improwizacja, jest w stanie odkryć autentyczne uczucia i inspiracje. Improwizacja taneczna - https://pl.qaz.wiki/wiki/Dance_improvisation

 Improwizacja taneczna to proces spontanicznego tworzenia ruchu. Improwizacja jest formą swobodną, pozornie nieustrukturyzowaną, mniej surową technicznie i impulsywną, która czerpie inspirację z codziennych praktyk i wpływów tanecznych. Jest to technika ruchu, która jest w stanie przywołać dramatyczne i skłaniające do myślenia treści, a także bardziej skodyfikowane techniki tańca zachodniego, takie jak balet i niezachodnie formy ruchu. Improwizacja taneczna polega nie tylko na tworzeniu nowego ruchu, ale jest również definiowana jako uwolnienie ciała od nawyków ruchowych. Tancerz i piosenkarz Michael Jackson połączyli improwizację w obu tych definicjach, twierdząc, że był zainteresowany wykonaniem tańca Billie Jean tylko wtedy, gdyby mógł to zrobić za każdym razem w nowy sposób. Wiele improwizacji koncentruje się na znalezieniu głębszego sposobu zrozumienia skrywanych w inny sposób myśli lub uczuć jednostki. Nacisk na instynktowny, nieprzewidywalny i swobodny ruch, w którym skupia się improwizacja, jest w stanie odkryć autentyczne uczucia i inspiracje.

A tutaj znajdziecie doskonały przykład improwizacji.
 
 
Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:

 

 

 Propozycja zajęć tanecznych na tydzień

26-30 października 2020r.

Witajcie miłośnicy Terpsychory. Mam nadzieję, że swoje mini choreografie macie już gotowe. Tym razem chciałbym Wam opowiedzieć o moim ulubionym choreografie (a w zasadzie jednym z ulubionych), to Sir Matthew Christopher Bourne, który urodził się w Londynie. Od dzieciństwa zafascynowany tańcem, już jako kilkuletnie dziecko zorganizował małe kółko taneczne odtwarzając wraz z rówieśnikami sceny z filmów Disneya. Zaczął tańczyć stosunkowo późno, bez żadnego doświadczenia tanecznego zdał egzamin wstępny i w 1982 roku rozpoczął naukę w Laban Center for Movement and Dance (obecnie Conservatoire of Music and Dance). Jego pierwszą choreografią było Jezioro łabędzie do muzyki Piotra Czajkowskiego. Ta przejmująca, widowiskowa i zabawna produkcja jest znana dzięki zastąpieniu tradycyjnego baletu kobiecego mocnym baletem męskim, który łamie konwencje, przewraca tradycję do góry nogami, oraz szokuje świat taneczny.
Myślę, że zasługuje na to żebyście też ją obejrzeli. Zatem zapraszam przed monitory :-)
https://www.youtube.com/watch?v=rQsECoq9XGM&list=RDrQsECoq9XGM&start_radio=1&t=1031

Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk

Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 Propozycja zajęć tanecznych na tydzień

19-23 października 2020r.

 

Tancerze. Znany muzyk Czesław Mozil śpiewał kiedyś piosenkę do której słowa zaproponowali jego fani (po dwa wersy każdy). Zróbmy więc taką choreografię! Ułóżcie 4 takty ruchu w metrum 4/4 w technice tańca współczesnego lub baletu. Pomyślcie przy tym o wykorzystaniu przestrzeni, kierunków i dynamiki ruchu. Możecie ten ruch nagrać na swoje telefony, żeby Wam nie umknęło, ale najlepiej jak je po prostu zapamiętacie. W listopadzie każdy z Was nauczy pozostałych członków grupy swojej małej choreografii. A ja pomyślę nad jakąś fajną, miłą dla ucha muzyką.

 

Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk

 

Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 

Zachęcamy do obejrzenia filmu: Piórka Arabeska

 

 

Propozycje działań i aktywności na następne dni

od 11 maja do 15 maja


Witajcie miłośnicy tańca współczesnego i baletu.

Dziś nieco trudniejsze zadanie, bo połączenie aż 4 ćwiczeń, a wszystko to aby osiągnąć płynność ruchu. Zerknijcie na ten film i spróbujcie razem z tancerką wykonać tą kombinację, najpierw stojąc przy krześle, a następnie bez niego.
https://www.youtube.com/watch?v=7gTx_zJUlyM

No i czas już podsumować Wasze wysiłki w rozciąganiu wszystkich mięśni. Proszę o przesyłanie na adresy mailowe swoich postępów. Może to będzie zdjęcie szpagatu, może mostka, może skłonu w przód.

Pozdrawiamy serdecznie
Renata i Sebastian Jakimiuk

 

Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.



Propozycje działań i aktywności na następne dni

od 4 maja do 8 maja


Witajcie Drodzy Tancerze
tym razem propozycja ćwiczenia, które "otworzy" wasze biodra i poprawi rotację en dehors, ale w połączeniu z battements tendus, demi plie i releve które znacie z poprzednich filmów dodatkowo wzmocni wasze stopy. Spróbujcie wykonać to ćwiczenie na środku pokoju pamiętając o tym, żeby nie pracować oporną stroną ciała, a zobaczycie, że balans w którym będziecie wykonywać to ćwiczenie zaangażuje całe wasze ciało.
https://www.youtube.com/watch?v=ReRAdEJ8PsU

I pamiętajcie o rozciąganiu wszystkich mięśni, bo już niedługo fotorelacja z waszych postępów :-D

Pozdrawiamy serdecznie
Renata i Sebastian Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Propozycje działań i aktywności na następne dni

od 27 kwietnia do 30 kwietnia

 

Witajcie moi drodzy dla których Terpsychora jest ważną muzą. Mam dla was propozycję ćwiczenia degages. Ćwiczenie to wzmocni wasze kończyny dolne, poprawi dynamikę ruchu, a w połączeniu z port de brass rozwinie koordynację ruchową. Pamiętajcie, że ćwiczenia baletowe poprawiają waszą świadomość ruchu :-D
https://www.youtube.com/watch?v=5ZSxzISp_LA&list=PLliaJwoRF6xeV0peG_QVEuHjzpLNlQl4H&index=5
Pamiętajcie o codziennej dawce wzmacniającej (pompki, przysiady, brzuszki) i rozciągającej (siad prosty i otwarty, może być na ścianie).

Pozdrawiamy serdecznie
Renata i Sebastian Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Propozycje działań i aktywności na następne dni po 14 kwietnia

aż do 24 kwietnia

Witajcie wszyscy, którzy zajmujecie się baletem i tańcem współczesnym. Mam dla Was propozycję ćwiczenia battements tendus. Ćwiczenie to utrzyma w mocy wasze kończyny dolne, usprawni stawy, ustawi sylwetkę. W połączeniu z port de brass poprawi waszą koordynację i uelastyczni wasz kręgosłup.
https://www.youtube.com/watch?v=oPk6F5lOrfg&list=PLliaJwoRF6xeV0peG_QVEuHjzpLNlQl4H&index=4
Nie zapominajcie o codziennej dawce wzmacniającej (pompki, przysiady, brzuszki) i rozciągającej ( siad prosty i otwarty, może być na ścianie).
Niech moc będzie z wami.

Pozdrawiam serdecznie
Sebastian Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Propozycje działań i aktywności na następny tydzień

– po 1 kwietnia aż do świąt


Witajcie wspaniali tancerze baletu i tańca współczesnego mam dla was propozycję ćwiczeń przygotowujących wasze stopy. Ćwiczenia te wzmacniają staw skokowy, wysklepiają podbicie stopy, połączone z port de brass poprawiają waszą koordynację i świadomość ciała.
https://www.youtube.com/watch?v=-8orYTPrXLc
Nie zapominajcie o codziennej dawce wzmacniającej ( pompki, przysiady, brzuszki) i rozciągającej (siad prosty i otwarty, może być na ścianie).


Pozdrawiam serdecznie
Sebastian Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Propozycje działań i aktywności na następny tydzień – po 25 marca…


Witajcie miłośnicy tańca i baletu mam dla was clomid online propozycję, żeby wasze ciało nie zapomniało tego czego się nauczyło i rozwijało się dalej. Oczywiście nie zapominamy o codziennym wzmacnianiu (pompki, brzuszki we wszystkich ułożeniach nóg).
Ćwiczenie demi plie pomaga we wzmacnianiu stawu skokowego i uelastycznia stopę, można je wykonywać z pracą korpusu co wpływa dobrze na koordynację, świadomość i płynność ruchu.
https://www.youtube.com/watch?v=BU1Zl-M6DaA&list=PLliaJwoRF6xeV0peG_QVEuHjzpLNlQl4H&index=2
Powyższe ćwiczenie spróbujcie wykonać na środku pokoju bez trzymania :-).
Dla relaksu wszystkim baletnicom i tancerkom przesyłam niespodziankę :-)
https://www.youtube.com/watch?v=RC3_f01dJvI

Pozdrawiam serdecznie
Sebastian Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Informacja propecia online dla grup tańca współczesnego.
Zachęcam wszystkich uczestników zajęć do wykorzystania czasu wolnego, żeby podnieść kondycję fizyczną poprzez codzienne wykonywanie ćwiczeń wzmacniających (tzw. pompki, przysiady) oraz ćwiczeń rozciągających (siad w "szpagacie tureckim i francuskim"). Gorąco clomid online namawiam zajrzeć na stronę NINATEKA i zapoznać się z polską sceną tańca współczesnego. Na YouTube polecam 2 spektakle Ohad Naharin - Deca Dance, Last Work, Ohad Naharin / Batsheva Dance Company (Paris 2017).

Sebastian Jakimiuk


Dzisiaj jest: Sobota
22 Stycznia 2022
Dzień Dziadka
Imieniny obchodzą
Anastazy, Dobromysł, Gaudencjusz,
Gaudenty, Marta, Wincenty

Do końca roku zostało 344 dni.
Zodiak: Wodnik

 

Placówka uczestniczy

w programie LEGO EDUCATION

FIRST® LEGO® League

FIRST Foot2