Get Adobe Flash player

Designed by Joomla! Slider



facebook

Rekrutacja 2020/21
Kontakt z nami

Młodzieżowy Dom Kultury
im. Oskara Kolberga

ul. Partyzantów 17
22 - 200 Włodawa

tel. 82 5726531,
faks 82 5726532,


e-mail:

dyrektor

sekretariat

administrator

 

Konto Rady Rodziców

Młodzieżowego Domu Kultury
we Włodawie

nr 22 8042 0006 2001 0000 0853 0001

w Banku Spółdzielczym w Parczewie

Oddział we Włodawie

 

informacja o opłatach na rok szkolny 2020/21

postheadericon Informatyka

Propozycje działań i aktywności na następne dni

od 26 do 30 października

Informuję, że spotykamy się na zajęciach zdalnych na Teams Microsoft Office 365 zgodnie z harmonogramem zajęć. Materiały i informacje o zajęciach do pobrania w kanale ogólnym w zakładce pliki. Przypominam że do zajęć dołączamy przez kalendarz Teams.  W razie problemów z logowaniem oraz wątpliwości proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Mariusz Józefczuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:

 

Propozycje działań i aktywności na następne dni

od 19 do 24 października

 

Informuję, że spotykamy się na zajęciach zdalnych na Teams Microsoft Office 365 zgodnie z harmonogramem zajęć. Informacje o treści i tematyce są na kanale ogólnym zespołu. W razie problemów z logowaniem oraz wątpliwości proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Mariusz Józefczuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. buy propecia online W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 Propozycje działań i aktywności na następne dni

od 11 maja do 15 maja


Moi drodzy wychowankowie na kolejny tydzień izolacji w domach zapraszam was do aktywnej i twórczej pracy ze Scratchem. Tym razem zajmiemy się programowaniem urządzeń elektronicznych Lego WeDo 2.0 w Scratchu. Choć nie mamy fizycznie zestawów, mamy możliwość przygotowania sobie kodów do późniejszych testów. Na spotkaniu online będę prezentował działanie programów na zestawie WeDo. Aby przygotować się do zajęć potrzebna będzie aplikacja Lego WeDo 2.0, którą można ściągnąć ze sklepu Windows lub ze strony Lego Educations.
Podaję link do instalki:

https://le-www-live-s.legocdn.com/downloads/WeDo2/WeDo2_Full_1.9.30_Global_WIN10.exe

Dla tych, którzy mają zestaw WeDo 2.0 w domu i chcą wypróbować działanie urządzeń w Scratchu podaję link do rozszerzenia Link Scratch, który umożliwia połączenie z zestawem WeDo przez Bluetooth, jak również z innymi zestawami Lego jak Boost lub Mindstorms:
https://downloads.scratch.mit.edu/link/windows.zip
Pobieramy program, należy go rozpakować w środku jest plik instalacyjny.
Zaczniemy naszą pracę od projektów modelowych zapisanych w programie Lego WeDo 2.0. Przyjrzymy się kodom we WeDo i stworzymy podobne programy w Scratchu.

Dla grup pracujących na Lego Mindstorm propozycja różnych rozwiązań nawigacji robotem w Scratchu. W tym tygodniu skupimy się na czujniku ultradźwiękowym, wykonamy trzy projekty:
1. Zatrzymanie przy ścianie
2. Robot Sumo - wykorzystanie czujnika ultradźwiękowego do walki robotów
3. Strzelec – robot w odległości zadeklarowanej od przeszkody wykonuje strzał
Zachęcam do obejrzenia przykładowych walk robotów SUMO, by zastanowić się nad sposobem poruszania się na macie, zaplanować atak i unik. Podaję linki do przykładowych walk clomid online robotów:
1. https://www.youtube.com/watch?v=suyPkO0apak
2. https://www.youtube.com/watch?v=T2VEkGcGqgo
3. https://www.youtube.com/watch?v=3tguWcKTXQI
Do zobaczenie na webinarium zgodnie z harmonogramem zajęć.

Mariusz Józefczuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go priligy online zobaczyć.



Propozycje działań i aktywności na następne dni

od 4 maja do 8 maja

 

Na kolejny tydzień naszej izolacji w domach zapraszam najmłodsze grupy do kolejnej przygody z programowaniem w Scratchu. Będziemy kontynuować naszą grę jazdy samochodem na czas, który na drodze przejazdu spotyka wiele przeszkód. Skupimy się nad sposobem klonowania duszków, aby zrobić pasy jezdni czy też zaprogramować przeszkody, które pojawiają się losowo w różnych miejscach na drodze. Podaję link do screacha online:
https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted
Zachęcam buy kamagra do czynnego udziału w spotkaniach online na skypie oraz teamsach zgodnie z harmonogramem zajęć. Dla tych, którzy z różnych przyczyn nie mogą wziąć udziału w naszym spotkani podaję przykładowy link do gry o podobnej tematyce do samodzielnej analizy:
https://scratch.mit.edu/projects/184108115/
Dla starszej grupy proponuję kontynuację tworzenia kodów w Scratchu dla Lego Mindstorms. Zajmiemy się tworzeniem programu obserwatora linii z wykorzystaniem czujnika koloru. Zachęcam do przypomnienia sobie kodu w programie LabView, a zwłaszcza poszczególnych instrukcji, które są niezbędne do stworzenia proponowanego programu.

Zachęcam do analizy kodu w podanym niżej poradniku:
Obsewator linii kolorów z moimi blokami

Proponuję również przypomnieć sobie informacje o blokach, które wykorzystujemy przy tworzeniu kodu z czujnikiem koloru. Link do poradnika:
https://ev3-help-online.api.education.lego.com/Education/en-us/page.html?Path=blocks%2FLEGO%2FColorSensor.html

Do zobaczenia na webinariaum zgodnie z harmonogramem zajęć.
Mariusz Józefczuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Propozycje działań i aktywności na następne dni

od 27 kwietnia do 30 kwietnia.


Moi drodzy na ten tydzień zapraszam do wzięcia udziału w konkursie na najciekawszy model łazika marsjańskiego wykonany oczywiście z klocków lego. Budujemy z tego, co mamy w zasobach domowych, korzystając z różnych zestawów lego city, creator, technik, itp. Na zbudowanie modelu macie kochani dwa tygodnie. Wykonujemy trzy zdjęcia modelu i wysyłamy na mój adres mailowy. Konkurs jest zarówno dla grup pracujących na Lego Mindstorms jak również Lego WeDo 2.0.

Dla grup pracujących w Scratchu przypominam, że można skorzystać z platformy internetowej programu znajdującej się pod adresem:

https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted
W tym tygodni będziemy pracować nad kolejną grą, gdzie duszki sterowane będą tym razem z klawiatury. Przypomnijcie sobie o sposobie przypisania klawisza do kierunku poruszania się duszka. Celem gry będzie jazda samochodem na czas i omijanie przeszkód. Zachęcam do stworzenia koncepcji gry.

Na kolejny tydzień moi drodzy zajmiemy się programowaniem robotów Lego Mindstorsm w Scratchu. Skorzystamy z rozszerzeniem Scratcha dla Maidsormsa. Dla przykładu przeanalizujemy podany poniżej w prezentacji program oraz stworzymy własny blok jazdy robota na określoną odległość w Scratchu. Jako pomoc w przygotowaniu kodu przesyłam wam poradniki EV3Lessons:

prezentacja 1

prezentacja 2

Przypomnijcie sobie algorytmy, których używaliśmy do zamiany obrotów kół na stopnie, centymetry, cale oraz czas.

Mariusz Józefczuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Propozycje działań i aktywności na następne dni po 14 kwietnia

aż do 24 kwietnia


Moi drodzy kontynuujemy naszą przygodę z programowaniem w Screatchu. Oczywiście ta propozycja jest dla najmłodszych. W tym tygodni podejmiemy próbę stworzenia własnej gry polegającej na odbijaniu piłeczki paletką, sterowaną za pomocą myszki. Prośba moja jest taka, abyście przypomnieli sobie, w jaki sposób tworzyło się duszki (postacie) w programie oraz tła do sceny. Oczywiście na spotkaniu online na skypie to wszystko wam wyjaśnię. Jednakże zachęcam do samodzielnego zapoznania się z narzędziami do tworzenia duszków. Jako inspiracja do stworzenia własnej wersji gry niech posłuży nam podany przykład:

http://scratch-krok-po-kroku.blogspot.com/2017/01/odbijanie-pieczki-gra-zrecznosciowa.html

Dobrze jest mieć wersję Scratcha zainstalowaną na komputerze, gdyż korzystając z platformy internetowej uzależnieni jesteśmy od szybkości łącza i może dłużej trwać ładowanie poszczególnych bloczków do programu.

Jeszcze raz podaję link do pliku instalacyjnego programu:

https://downloads.scratch.mit.edu/desktop/Scratch%20Desktop%20Setup%203.9.0.exe

Dla grup pracujących na Lego Mindstorms EV3 proponuję przejrzeć poradniki odnoszące się do czujnika ultradźwiękowego. Link do materiałów:

https://ev3-help-online.api.education.lego.com/Education/en-us/page.html?Path=blocks%2FLEGO%2FUltrasonicSensor.html

Wyjaśnię w jaki sposób można wykorzystać czujnik ultradźwiękowy do nawigowania robotem, który porusza się jadąc prosto do przodu lub do tyłu w określonej przez nas odległości od ściany. Przeanalizujcie podane kody w tych dwóch prezentacjach:

1. http://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/Touch.pptx

2. http://flltutorials.com/translations/en-us/RobotGame/WallFollowing.pptx

Mariusz Józefczuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Propozycje działań i aktywności na następny tydzień

– po 1 kwietnia aż do świąt

Na ten tydzień proponuję przygodę z programowaniem w screatch-u. Proszę was jeśli jeszcze tego nie zrobiliście zainstalujcie Scratcha w domu w najnowszej wersji 3.0 lub skorzystajcie z platformy internetowej:

https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted.


Podaję link do buy levitra pliku instalacyjnego:
https://downloads.scratch.mit.edu/desktop/Scratch%20Desktop%20Setup%203.9.0.exe

Wracamy do scratcha w związku z tym, że nie mamy zestawów klocków Lego WeDo 2.0 w domu. Przypomnijmy sobie w jaki sposób robiliśmy różne figury. Będę wyjaśniał to online na konsultacjach zgodnie z harmonogramem zajęć. Jako wstęp posłuży nam platforma http://code.org , gdzie porysujemy z Elzą http://studio.code.org/s/frozen/reset.

Dla pozostałych grup przypominam że analizujemy poradniki do programowania w Lego Mindstorms na stronie http://ev3lessons.com/en/. Jeśli ktoś nie zainstalował oprogramowania, jeszcze raz zachęcam, podaję link do strony gdzie można pobrać wersję domową programu. Wyjaśnię jak zainstalować brakujące bloczki do czujników. W tym tygodniu przeanalizujemy możliwości wykorzystania czujnika ultradźwiekowego. Zachęcam do obejrzenia filmików instruktażowych w aplikacji. Na ten tydzień analizujemy poniższe tematy:

1. http://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/SoundBlock.pptx

2. http://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/Ultrasonic.pptx

Mariusz Józefczuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Propozycje działań i aktywności na następny tydzień – po 25 marca…


Od najbliższego tygodnia spotykamy się on-line na Skypie zgodnie z harmonogramem zajęć na konsultacje. W tym tygodniu proponują dla najmłodszych rozgrzewkę w programowaniu na platformie code.org: Minecraft w Godzinie Kodowania. Mamy tam nowe wyzwania. Zadania możecie zrobić sami, bądź z rodzicami. Prześlijcie na maila certyfikat ukończenia godziny kodowania – na spotkaniu online wyjaśnię jak to zrobić.


Dla pozostałych proponuję przypomnieć sobie wiadomości o blokach ev3 czujnika koloru. Zobaczcie filmiki instruktażowe w aplikacji Lego Mindstorms EV3. W tym tygodniu będziemy tworzyć własne podprogramy do korzystania z czujnika koloru. Podaje link do tematu ze strony ev3 lesson:


1) http://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/intermediate/ColorFollowerDistance.pdf
2) http://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/intermediate/ColorFollowerSensor.pptx


Materiały są w języku angielskim. Nie przejmujcie się tym. Treści wyjaśnię na spotkaniu on-line. Co najważniejsze tam macie graficzny zapis kodu.

 

Mariusz Józefczuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 

W związku z czasowym zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych zachęcam was moi drodzy do samodzielnego rozwijania pasji informatycznych w domu. Zwracam się do was jak również do rodziców, by umożliwili wam dostęp do buy clomid online darmowego oprogramowania oraz portali edukacyjnych, które wspomogą was w nauce programowania.

Dla swoich wychowanków grupy najmłodszej, by nie zapomnieli podstaw programowania proponuję ćwiczenia na stronie code.org, gdzie jest mnóstwo różnych zadań logicznych do rozwiązania samodzielnie bądź z rodzicami. Aplikacja Lego WeDo 2.0 jest darmowa, w systemie Windows 10 jest w sklepie Microsoftu do ściągnięcia. Proponuję kontynuację ćwiczeń w programowaniu wizualnym WeDo 2.0 i robieniu kolejnych ćwiczeń od 12 modelu inspiracyjnego. W związku, że wychowankowie nie mają zestawów klocków WeDo 2.0 w domu, zachęcam, by modele z klocków Lego WeDo 2.0 składali wirtualnie w Lego Digital Designer, aplikacja jest do ściągnięcia ze strony Lego: https://www.lego.com/en-us/ldd.


Dla pozostałych grup proponuję przerobienie poradników w kodowaniu Lego Mindstorms ev3 ze strony:http://ev3lessons.com/en/


Wersja home aplikacji Lego Mindstorms również jest dostępna w sklepie Microsoftu w Windows 10. Podobnie zachęcam starszych do wirtualnego składania modeli w Lego Digital Designer.

 
 

 

Mariusz Józefczuk

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 


Dzisiaj jest: Czwartek
25 Lutego 2021
Imieniny obchodzą
Bolebor, Cezary, Konstancjusz, Maciej,
Małgorzata, Modest, Nicefor

Do końca roku zostało 310 dni.
Zodiak: Ryba

 

Placówka uczestniczy

w programie LEGO EDUCATION

FIRST® LEGO® League

FIRST Foot2