Młodzieżowy Dom buy generic propecia online
Kultury
im. Oskara buy kamagra online
Kolberga
ul. Partyzantów 17
22 - 200 Włodawa
tel. 82 5726531,
faks 82 5726532,
e-mail:
Młodzieżowego Domu Kultury
we Włodawie
nr 22 priligy online 8042 0006 2001 0000 0853 0001
buy clomid w Banku Spółdzielczym w Parczewie
Oddział we Włodawie
Teatr
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 14 do 18 grudnia 2020
Zbliżają się święta :-), pewnie będziecie pomagać Waszym rodzicom w ich przygotowaniu (już czuję ten fantastyczny zapach wypieków). Jest takie przedstawienie baletowe, które tematyką nawiązuje do świąt Bożego Narodzenia i zarówno aktorzy jak i tancerze znajdą tam wiele cennych lekcji dla siebie. To .... Dziadek do orzechów. Libretto napisał : Marius Petipa według opowiadania Dziadek do orzechów Ernsta Theodora Amadeusa Hoffmanna. Muzykę skomponował Piotr Czajkowski, a choreografię stworzył Lew Iwanow. Premiera odbyła się w Petersburgu w Teatrze Maryjskim 18 grudnia 1892 roku.
Przybliżę Wam teraz libretto.
Akt I
Przyjęcie w domu Radcy
W domu Radcy trwają przygotowania do bożonarodzeniowego przyjęcia. W salonie, chwilowo niedostępnym dla dzieci, znajduje się pięknie ubrana choinka. Stopniowo pojawiają się zaproszeni goście. Mała Klara marzy o tym, by dorosnąć i dostawać kwiaty od narzeczonego, tak jak jej siostra. Już są wszyscy, zatem otwarto salon. Ukazuje się choinka i złożone pod nią prezenty. Wśród przybyłych obecny jest ojciec chrzestny Klary Drosselmeyer i jemu przypada rola rozdania prezentów. Jako ostatni, pod choinką zostaje Dziadek do Orzechów. Ten ostatni prezent nie budzi zachwytu wśród dzieci i dorosłych, tylko Klara jest nim zauroczona. Odkłada na bok lalkę i przytula niechcianego przez innych Dziadka. Przyjęcie trwa, wszyscy doskonale się bawią, tylko Fred dokucza Klarze i psuje Dziadka do Orzechów. Na szczęście Drosselmeyer potrafi naprawić zabawkę. Po zakończonym przyjęciu goście rozchodzą się do domów, a Klara przytulając Dziadka do Orzechów zasypia w fotelu.
Sen
We śnie Klara widzi pokojówki, matkę, babcię i dziadka w dziwnych przebraniach. Zza choinki wychodzą myszy. Akcja wkracza w baśniowy klimat. Choinka rośnie, Klara dorośleje a zabawka ożywa. Dziadek do Orzechów dowodzi zabawkowymi żołnierzami, walcząc z myszami. Wojsko używa armaty i z pomocą Klary, zwyciężają myszy. Dziadek do Orzechów zamienia się w Księcia, a Klara w Księżniczkę. Razem podążają do Krainy Słodyczy.
Akt II
W Krainie Słodyczy
Księżniczka Klara wraz z Księciem wędrują przez Krainę Słodyczy. Napotykane postacie są ożywiane przez Drosselmeyera. Wędrówce towarzyszy muzyka, a poszczególne postacie wykonują uroczyste tańce. W całej krainie trwa święto z okazji przybycia Książęcej Pary. Klara z Księciem wędrują przez Cukrową Łąkę, przechodzą przez Bramę Łakomczuchów, trafiają do Gwiazdkowego Lasu. Płyną przez Jezioro Róż łódką ciągniętą przez delfiny do Konfiturowego Gaju. Dalej wędrują do Cukierkowa – stolicy Cukierkowej Krainy, w której znajduje się Marcepanowy Pałac. W cukierkowym świecie wszystko cudownie i słodko pachnie, wszyscy są weseli. W poszczególnych scenach balet wykonuje tańce charakterystyczne: Taniec wieszczki cukrowej , Taniec hiszpański , Taniec arabski , Taniec chiński , Trepak ( Taniec rosyjski ), Taniec pasterski . Suitę zamyka Walc kwiatów. Zachwycona Klara w końcu jednak budzi się w fotelu z zabawką w ramionach.
Tutaj podaję link do przedstawienia
https://www.youtube.com/watch?v=xtLoaMfinbU
Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 4 do 11 grudnia 2020
W Polsce piosenka aktorska zaczęła się rozwijać przed II wojną światową na scenach kabaretów, m.in. kabaretów „Momus” i „Oui Pro Quo”. Po wojnie duże osiągnięcia w tej dziedzinie osiągnęli artyści Kabaretu Starszych Panów, m.in. Wiesław Gołas, Kalina Jędrusik, Barbara Krafftówna, Wiesław Michnikowski. Jest to także jeden z przedmiotów wykładanych w polskich uczeniach kształcących przyszłych aktorów, w Polsce został wprowadzony pod koniec lat 50. XX w.
Od 1976 we Wrocławiu odbywa się Przegląd Piosenki Aktorskiej, cieszący się dużą popularnością; od 2000 w Bydgoszczy organizowany jest coroczny Ogólnopolski Festiwal Interpretacji Piosenki Aktorskiej dla młodzieży.
od 30 listopad do 4 grudnia 2020
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 23 do 27 listopada 2020
Trudno wyobrazić sobie dobry spektakl teatralny a nawet baletowy bez elementów pantomimy.
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 16 do 20 listopada 2020
Drodzy aktorzy,
a w tym tygodniu trochę praktyki. Znalazłam świetną lekcję na temat oddychania, dykcji i "łamańców językowych". Będzie Wam potrzebna książka, serduszko wycięte z papieru i zawieszone na nitce, trąbka urodzinowa, korek. Na pewno skorzystamy z tych ćwiczeń podczas zajęć w trybie stacjonarnym. Proszę przygotujcie się.
https://www.youtube.com/watch?v=btzkjZFjM0s
Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 9 do 13 listopada
Drodzy wychowankowie.
A dziś trochę teorii.
Komedia dell'arte
Odmiana popularnego teatru włoskiego, która rozwinęła się w okresie renesansu (od XVI w.), szybko zyskując uznanie i rangę jednej z najważniejszych europejskich tradycji teatralnych. Komedia dell'arte nie opierała swoich przedstawień na pełnym tekście dramatycznym, lecz korzystała ze skrótowego scenariusza, zawierającego wskazówki sceniczne, w tym miejsca wykonywania lazzi, to jest komicznych skeczów rozśmieszających widownię.
W XVI w. komedia dell'arte zdobyła ogromną popularność we Włoszech. Od drugiej połowy XVI w. trupy włoskie występowały też w innych krajach Europy, zdobywając stopniowo coraz większe uznanie. Począwszy od 1571 aktorzy włoscy regularnie odwiedzali Paryż, zatrzymując się tu coraz dłużej, by wreszcie w 1660 osiąść na stałe, kiedy to trupa pod kierownictwem Tiberio Fiorilliego zaczęła (jako Commèdie-Italienne) występować w Hôtel de Bourgogne, używając tej sali wspólnie z zespołem Molière'a i wywierając wielki wpływ na jego twórczość. Dzięki przejęciu wzorów włoskich przez komedię francuską rozprzestrzeniły się one po całej Europie, stając się źródłem wielu najpopularniejszych schematów fabularnych i typów postaci. Jednocześnie komedia dell'arte przyczyniła się do rozwoju pantomimy. Jej popularność zaczęła stopniowo słabnąć w XVIII w., a procesu tego nie zdołały zatrzymać reformatorskie działania pisarzy włoskich (Carlo Goldoni, Carlo Gozzi).
Tradycja komedii dell'arte w Polsce
W Polsce tradycja komedii dell'arte była słaba, choć historycy teatru usiłowali dowodzić jej domniemanego wpływu na komedię rybałtowską (Jacek Lipiński). W XVIII w. docierały do nas jej wpływy przefiltrowane głównie przez teatr francuski (Parady Jana Potockiego, 1792; Arlekin na świat urażony Franciszka Bohomolca, 1755; Arlekin Mahomet Franciszka Zabłockiego, 1786), niekiedy służąc do stworzenia względnie oryginalnych kreacji (Król w kraju rozkoszy Zabłockiego, 1787).
Zapraszam więc na spektakl teatru telewizji "Chory z urojenia" w doskonałej obsadzie, oczywiście spektakl jest przykładem komedii dell'arte.
https://teatrtv.vod.tvp.pl/41204277/chory-z-urojenia-rez-g-pampiglione
Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 2 do 6 listopada
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 26 do 30 października
Drodzy miłośnicy zajęć teatralnych. Pracowaliśmy nad dykcją, a tym razem popracujemy nad płynnością naszych ruchów, wyobraźnią, nad pracą naszych ciał. Wyobraźcie sobie, że mamy do przygotowania spektakl dla najmłodszych widzów, pt. Zwierzątka. Poproszę Was, żebyście wybrali jedno zwierze, zapoznali się z jego zwyczajami, warunkami w jakich żyje, sposobem poruszania i odgłosami. I spróbowali jedno z nich przedstawić. Kiedy powrócimy do MDK na zajęcia stacjonarne, jedna osoba będzie przestawiać przygotowane przez siebie zwierzę, a reszta grupy zgadywać.
Kura, Indyk, Kameleon, Gepard, Struś, Wiewiórka, Żaba.
Powodzenia :-)
Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 19 do 24 października
Moi Drodzy pasjonaci teatru, odkurzyłam nieco zapomniane wiersze i bajki Jana Brzechwy. A przecież to niezrównany autor "łamacz" języka. Proponuję wziąć na warsztat jeden z jego wierszy i spróbować go powiedzieć w trzech wersjach:
1. szeroko, wprost nienaturalnie otwierając usta
2. tzw. teatralnym szeptem
3. z korkiem pomiędzy zębami
Taka codzienna praca wpłynie na umiejętność prawidłowego mówienia- dykcję i artykulację.
Nie pieprz, Pietrze, pieprzem wieprza,
Wtedy szynka będzie lepsza".
„Właśnie po to wieprza pieprzę,
Żeby mięso było lepsze".
„Ależ będzie gorsze, Pietrze,
Kiedy w wieprza pieprz się wetrze!"
Tak się sprzecza Piotr z Piotrową,
Wreszcie posłał po teściową.
Ta aż w boki się podeprze:
„Wieprza pieprzysz, Pietrze, pieprzem?
Przecież wie to każdy kiep, że
Wieprze są bez pieprzu lepsze!"
Piotr pomyślał: „Też nie lepsza!"
No, i dalej pieprzy wieprza.
Poszli wreszcie do starosty,
Który znalazł sposób prosty:
„Wieprza pieprz po prawej stronie,
A tę lewą oddaj żonie".
Mądry sąd wydała władza,
Lecz Piotrowi nie dogadza.
„Klepać biedę chcesz, to klepże,
A ja chcę sprzedawać wieprze".
Błaga żona: „Bądź już lepszy,
Nie pieprz wieprza!" A on pieprzy.
To Piotrową tak zgniewało,
Że wylała zupę całą,
Piotr zaś poszedł wprost do Wieprza
I utopił w Wieprzu wieprza.
Pozdrawiam serdecznie
Renata Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Teatr Kontakt z Młodzieżowego Domu Kultury we Włodawie
#hot16challenge2 #hot16challenge
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 11 maja do 15 maja
Witajcie miłośnicy teatru.
Tym razem wejdziemy na emocje :-). Poproszę o przesłanie zdjęcia waszych twarzy na których maluje się 6 różnych emocji (to będzie 6 zdjęć :-). Miło będzie jeśli swoją emocję wzmocnicie jakimś kolorem w waszym ubiorze lub rekwizytem, a może światło będzie tworzyć klimat do emocji.
Pozdrawiam serdecznie
Sebastian Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 4 maja do 8 maja
Witajcie Drodzy Aktorzy
chciałbym prosić Was o przygotowanie dialogu z wyimaginowanym partnerem. Rozmowa powinna przebiegać na różnych emocjach (nie może to być monolog) :-D, pamiętajcie więc o pauzach, tak żeby widz miał wrażenie rozmowy. Proszę o przesłanie plików wideo na podany niżej adres mailowy.
I nie pomijajcie codziennej rozgrzewki aparatu mowy, oddechu przeponowego i dykcji.
:-D
Pozdrawiam serdecznie
Sebastian Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 27 kwietnia do 30 kwietnia
Witajcie moi drodzy miłośnicy sztuki, której patronuje Melpomene. Mam dla was propozycję przygotowania skeczu, dowcipu, lub kabaretu jednego aktora. Wszystkim nam przyda się trochę uśmiechu na twarzach i oczywiście poproszę o pliki wideo ;-). Propozycja dla bardzo nieśmiałych - mogą być pliki audio. I pamiętajcie o codziennej pracy nad oddechem przeponowym i dykcją (bra, bro, bru, bre, bry, bri, cra, cro, cru, cre, cry, cri itd.....).
Pozdrawiam serdecznie
Sebastian Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni po 14 kwietnia
aż do 24 kwietnia
Witajcie wszyscy, którzy zajmujecie się sztuką aktorską. Mam dla Was propozycję. Przygotujcie piosenkę i prześlijcie mi jej wykonanie plikiem audio lub wideo (wolałbym wideo ;-). Nie zapominajcie o codziennej rozgrzewce i możecie do samogłosek dodać alfabet np: bra, bro, bru, bre, bry, bri, cra, cro, cru, cre, cry, cri itd..... . Pamiętajcie też o oddechu przeponowym żeby masz głos miał moc.
Niech moc będzie z wami.
Pozdrawiam serdecznie
Sebastian Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następny tydzień
– po 1 kwietnia aż do świąt
Witajcie wspaniali aktorzy chciałbym żebyście przygotowali krótki fragment swojej ulubionej prozy i podzielili się ze mną: dlaczego ta proza, dlaczego ten fragment jest dla was wyjątkowy. Oczywiście czekam na pliki audio przez was przygotowane ;-). Nie zapominajcie o codziennych rozgrzewkach na samogłoskach: a, o, u, e, y, i, bawcie się łamańcami językowymi. Możecie też podzielić się swoimi przemyśleniami na temat budowy postaci z spektakli, które przygotowywaliśmy.
Pozdrawiam serdecznie
Sebastian Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następny tydzień – po 25 marca…
Witajcie miłośnicy teatru zachęcam was do codziennej rozgrzewki na samogłoski "a, o, u, e, y, i" przed lustrem z zaangażowaniem wszystkich mięśni twarzy. Proszę o nagranie i wysłanie mi realizacji tego ćwiczenia :-). Proszę również o wybranie krótkiego wiersza współczesnego i przygotowanie go, a następnie wysłanie pliku audio interpretacji tego wiersza w waszym wykonaniu na adres email podany poniżej.
Pozdrawiam serdecznie
Sebastian Jakimiuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Informacja dla grup teatralnych.
Zachęcam wszystkich uczestników zajęć buy levitra
do codziennej pracy nad oddechem przeponowym (w pozycji leżącej układamy ciężką książkę na brzuchu i staramy się unosić ją kierując wdech do brzucha) i nad dykcją (rozgrzewka na samogłoskach a,o,u,e,y,i, łamańce językowe z Internetu). Proponuję również do zajrzenia na stronę NINATEKA i teatrtv.vod.tvp.pl . Ale najważniejsze to przygotowujcie Wasze role do spektakli.
Sebastian Jakimiuk
« poprzednia | następna » |
---|